Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Wie is Finance & Control Online?

Wij zijn een moderne, transparante en laagdrempelige online financieel, administratieve dienstverlener voor ZZP'ers, MKB en particulieren.

Wat doet Finance & Control Online?

Wij bieden financieel, administratieve diensten voor ZZP'ers, MKB en particulieren online aan. Hierdoor kunnen wij zowel lokaal als op afstand klanten bedienen.

Waarom zou ik kiezen voor Finance & Control Online?

Wij bieden een compleet pakket aan financieel, administratieve diensten met een hoge kwaliteit tegen scherpe tarieven aan. Of je nu graag persoonlijk contact met ons wilt hebben of juist alles zoveel mogelijk digitaal (op afstand) wilt afhandelen. Bij ons kan het allebei. Wij zijn continu op zoek naar mogelijkheden om alles voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken.

Ik wil graag eerst kennismaken. Is dat mogelijk?

Ja, uiteraard is het mogelijk om eerst kennis te maken. Neem contact met ons op voor het maken van een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Heeft Finance & Control Online een bezoekadres?

Nee, wij hebben geen bezoekadres. De onderneming wordt vanuit huis bedreven en de woning wordt niet gebruikt voor klantbezoeken.

Kan ik Finance & Control Online bezoeken?

Ja, je kunt ons op afspraak bezoeken. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van externe ruimtes. Wij komen echter ook graag bij je langs.

Bezoekt Finance & Control Online haar klanten?

Ja, indien gewenst dan komen wij ook bij de klant op bezoek. Hiervoor wordt het reguliere uurtarief berekend. Daarnaast wordt buiten Nijmegen en Den Bosch € 0,35 per kilometer in rekening gebracht.

DIENSTEN

Kan Finance & Control Online mij helpen met de boekhouding?

Ja, wij hebben jarenlange ervaring op het gebied van Finance & Control en dus ook met het voeren van een boekhouding. Wij kunnen de boekhouding volledig van je overnemen.

Kan Finance & Control Online de boekhouding die ik zelf doe controleren?

Ja, als je zelf de boekhouding doet, maar wilt dat deze wordt gecontroleerd dan doen wij dit graag voor je.

Hoe moet ik de boekhouding aanleveren?

Je kunt de boekhouding op alle mogelijke manieren aanleveren, tenzij je een abonnement hebt afgesloten (zie abonnementen).

Als je per uur achteraf betaalt dan raden wij je aan om de boekhouding op dezelfde wijze als bij een abonnement aan te leveren. Dit verkort de verwerkingstijd en levert een lagere rekening op, maar wij realiseren ons dat niet iedereen daar zin in heeft.

Welke documenten moet ik aanleveren ten behoeve van de aangifte inkomstenbelasting?

Dit verschilt per persoon, maar wij hebben in de downloads een gratis checklist aangifte IB opgenomen, waarin de meestvoorkomende documenten per situatie zijn benoemd.

Hoe kan ik de aangifte inkomstenbelasting laten optimaliseren met mijn fiscaal partner?

Bestel voor jullie gezamenlijk één aangifte inkomstenbelasting en één optimalisatie (beide naar gelang jullie situatie (bijvoorbeeld particulier of ondernemer)).

ABONNEMENTEN

Kan ik hulp krijgen met het maken van een keuze?

Heb je moeite met kiezen en wil worden voorzien van advies? Wij helpen je uiteraard graag! Neem contact op via de chatfunctie of bezoek onze contactpagina en neem op een andere manier contact op. Samen selecteren we dan het best passende abonnement.

Hoe lang zit ik aan een abonnement vast?

Bij aanvang van een abonnement geldt een proeftijd tot één maand na afloop van de eerstvolgende BTW-aangifteperiode. Tijdens de proeftijd kunnen beide partijen, zonder opgaaf van reden, de overeenkomst eenzijdig opzeggen. Een abonnement wordt, behoudens een voortijdige beëindiging gedurende de proeftijd, voor de duur van minimaal één jaar afgesloten en kan daarna maandelijks voor het einde van de maand schriftelijk worden opgezegd. Hierbij geldt een opzegtermijn van één maand.

Kan ik een ander abonnement nemen als het door mij gewenste abonnement er niet tussen staat?

Ja, als het door jou gewenste abonnement er niet tussen staat neem dan contact met ons op. Wij zullen een inventarisatie maken van je wensen en op basis daarvan een passend voorstel doen.

Hoe moet ik mijn boekhouding aanleveren?

De boekhouding kan zowel digitaal als fysiek (op papier) worden aangeleverd. Om de huidige tarieven te kunnen aanbieden dient de boekhouding, als je een abonnement hebt afgesloten, volgens de volgende voorschriften te worden aangeleverd:

  • Bankafschriften: per maand (met begin- en eindsaldo per maand) en gesorteerd op datum;
  • Verkoopfacturen: gesorteerd op factuurnummer;
  • Inkoopfacturen: gesorteerd op factuurdatum;
  • Kassabonnen en andere transacties: gesorteerd op datum.

Daarnaast dient voor alle bank- en/of kastransacties het onderliggende document te worden aangeleverd. Dit voorkomt veel vragen en versnelt de verwerking van de boekhouding.

VOORWAARDEN

Kan ik per uur betalen?

Ja, je kunt bij ons per uur betalen. In dat geval ontvang je, afhankelijk van wat er vooraf is afgesproken, achteraf een gespecificeerde factuur.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, je kunt bij ons ook achteraf betalen. In dat geval moet je eerst contact opnemen en ontvang je, afhankelijk van wat er vooraf is afgesproken, achteraf of tussentijds een gespecificeerde factuur. Dit geldt echter niet voor abonnementen.

Wat is het reguliere uurtarief?

Dit is het uurtarief vóór aftrek van eventuele kortingen. Onze reguliere uurtarieven per 1 januari 2017 zijn:

  • € 60,- excl. BTW voor administratie (boekhouding, rapporten en advies);
  • € 60,- excl. BTW voor belastingen (belastingadvies);
  • € 80,- excl. BTW voor controlling (interim control en planning & control).
Ik heb een bestelling geplaatst, maar heb me bedacht. Wat nu?

Geen probleem. Neem contact met ons op. Wij zullen dan samen met jou zoeken naar een goede oplossing. Komen we er toch niet helemaal uit en heb je het binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na aankoop bij ons gemeld dan storten wij het door jou betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na melding, terug.

STEL EEN VRAAG

Scroll Up